Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritéria hodnocení únavové životnosti nýtových spojů
Adámek, Petr ; Augustin, Petr (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro hodnocení únavové životnosti nýtových spojů. V první části je shrnuta teorie používaná pro hodnocení únavové životnosti, popis skladby provozních spekter zatížení a konstrukčních zásad při návrhu spojů za účelem dosažení optimální životnosti. Druhá část diplomové práce je zaměřena na návrh metodiky umožňující analytické řešení v uzavřeném tvaru vhodné pro prvotní návrh konstrukce a zároveň numerické řešení pro použití při detailních analýzách konstrukce. Použitelnost metodiky je demonstrována na příkladu výpočtu reálného konstrukčního uzlu a následném porovnání výpočtu s výsledky zkoušky.
Optimal modelling of rivet joints using finite element method
Giorgobiani, Ioseb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
The thesis in focused on finding optimal model for three different configuration rivets in MSC Nastran/Patran software. With the outcome of this findings it will be possible to virtually check engineers understanding of rivet joints behavior under some load, in order to take another step which is the case of real static tests. By inserting Finite Element Analysis step in products certification protocol, time and budget consuming static test can be reduced to the minimum. If an engineer could better understand structure’s behavior, there would be much less chance of it to collapse earlier than expected load.
Studium koroze v místě nýtovaných spojů materiálově rozdílných dílů panelu letadla v prostředí solné mlhy
Ječmínka, Marek ; Tulka, Jaromír (oponent) ; Pacal, Bohumil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na studium koroze v místě nýtových spojů panelu letadla v prostředí solné mlhy. Nýtový spoj je tvořen nýtem z materiálu AlCu4Mn, úhelníkem ze slitiny hliníku typu AlCu4Mg1 a plechy z téhož materiálu opatřenými vrstvou hliníku o čistotě 99,5 %. V práci jsou sledovány parametry korozního napadení v místech nýtových spojů a v oblastech styčných ploch mezi plechy. Jedná se o vyhodnocení typu koroze, četnosti výskytu a rozsahu korozního napadení. Soubor naměřených dat byl matematicky zpracován a následně z něj byla vyhodnocena kritická místa konstrukce.
Optimal modelling of rivet joints using finite element method
Giorgobiani, Ioseb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
The thesis in focused on finding optimal model for three different configuration rivets in MSC Nastran/Patran software. With the outcome of this findings it will be possible to virtually check engineers understanding of rivet joints behavior under some load, in order to take another step which is the case of real static tests. By inserting Finite Element Analysis step in products certification protocol, time and budget consuming static test can be reduced to the minimum. If an engineer could better understand structure’s behavior, there would be much less chance of it to collapse earlier than expected load.
Kritéria hodnocení únavové životnosti nýtových spojů
Adámek, Petr ; Augustin, Petr (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro hodnocení únavové životnosti nýtových spojů. V první části je shrnuta teorie používaná pro hodnocení únavové životnosti, popis skladby provozních spekter zatížení a konstrukčních zásad při návrhu spojů za účelem dosažení optimální životnosti. Druhá část diplomové práce je zaměřena na návrh metodiky umožňující analytické řešení v uzavřeném tvaru vhodné pro prvotní návrh konstrukce a zároveň numerické řešení pro použití při detailních analýzách konstrukce. Použitelnost metodiky je demonstrována na příkladu výpočtu reálného konstrukčního uzlu a následném porovnání výpočtu s výsledky zkoušky.
Studium koroze v místě nýtovaných spojů materiálově rozdílných dílů panelu letadla v prostředí solné mlhy
Ječmínka, Marek ; Tulka, Jaromír (oponent) ; Pacal, Bohumil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na studium koroze v místě nýtových spojů panelu letadla v prostředí solné mlhy. Nýtový spoj je tvořen nýtem z materiálu AlCu4Mn, úhelníkem ze slitiny hliníku typu AlCu4Mg1 a plechy z téhož materiálu opatřenými vrstvou hliníku o čistotě 99,5 %. V práci jsou sledovány parametry korozního napadení v místech nýtových spojů a v oblastech styčných ploch mezi plechy. Jedná se o vyhodnocení typu koroze, četnosti výskytu a rozsahu korozního napadení. Soubor naměřených dat byl matematicky zpracován a následně z něj byla vyhodnocena kritická místa konstrukce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.